(此音樂錄影帶並非本人上傳,原網址見http://www.youtube.com/watch?v=5cnWIHj2gh8 )


惠妮休斯頓 - 奔向你
Whitney Houston - Run to You

我知道  當你望著我
I know that when you look at me
你看不到的地方其實很多
There's so much that you just don't see
但如果你願意慢慢來
But if you can only taek the time
我知道你在我心中會發現
I know in my heart you'll find

噢  一個偶而會害怕的女孩
Oh, a girl who's scared sometimes
不總是很堅強的女孩
Who isn' t always strong
你看得見我心深處的傷痛嗎
Can you see the hurt in me
我感覺如此的孤寂
I feel so all alone

我是多麼的想奔向你
I wanna run to you
我是多麼的想奔向你
I wanna run to you
你是否會將我摟在懷裡
Won't you hold me  in your arms
保護我不受傷害的侵襲?
And keep me save from harm
我是多麼的想奔向你
I wanna run to you
但若我來到你身邊
But if I come to you
告訴我  你會停留下來
Tell me, will you stay
還是會遠遠跑開?
Or will you run away?

每天  每天我都扮演著
Each day, each day I play the role
某個永遠理性自持的角色
Of someone always in control
但當夜晚來臨  我回到家門口轉著鑰匙
But at night, I come and turn the key
家裡一個人都沒有  沒有人在乎我
There's nobody there. No one cares for me

噢噢
Oh oh
努力尋求自己的夢想是什麼道理?
What's the sense of trying hard to find your dream?
若是到頭來沒有分享的對象  告訴我這又有什麼意義?
Without someone to share it with, tell me what does it mean

我多想  奔向你
I wanna...run to you
我是多麼的想奔向你
I wanna run to you
你是否會將我摟在懷裡
Won't you hold me in your arms
保護我不受傷害的侵襲?
And keep me save from harm?
我是多麼的想奔向你
I wanna run to you
但若我來到你身邊
But if I come to you
告訴我  你會停留下來
Tell me, will your stay
還是會遠遠跑開?
Or will you run away?
遠遠跑開......
Run away....

不  我需要你
No.  I need ya here
我需要你在身邊拭去我的淚水
I need ya here to wipe away my tears
吻去我的恐懼
To kiss away my fear
不  若你能明白不知多好
No...If you only know
我是多麼的想要狂奔...
How much I wanna run......

奔向你
To you
我是多麼的想奔向你
I wanna run to you
你是否會將我摟在懷裡
Won't you hold me in your arms
保護我不受傷害的侵襲?
And keep me save from harm?
我是多麼的想奔向你
I wanna run to you
但若我來到你身邊
But if I come to you
告訴我  你會停留下來
Tell me, will you stay
還是會遠遠跑開?
Or will you run...away?

--
國中時期第一次聽就感動到起雞皮疙瘩
因為歌詞簡單易懂又切合我的個性
白天裝得理性大方  夜裡卻每每跟自己的孤獨PK...
--

arrow
arrow
    全站熱搜

    demona 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()